Sunday, May 8, 2011

SELAMAT HARI IBU??? PERLU??? READ IT!!!!!!! HAHAHA!!!!!!!

..........1stly, happy mothers day to all mothers out there.. aku xde mak so untuk2 ibu2 orang lain je la yang aku leh wish... hahaha... berbicara pasal ibu,emak,mama,mummy,bonda dll, memang menyentuh hati kita kan??? samaada yang baik atau buruk, beliau tetap pejuang dalam permulaan hidup kita... tajuk kat atas 2 just untuk orang2 yang tak punyai ibu seperti aku... tak tahu kenapa aku leh nangis sekarang... ya, itu yang berlaku sekarang... sambutan yang agak lewat untuk aku... kerana??? xxxxxxx... tangisan yang mengenang kebodohan membuat seorang insan bernama ibu mengalirkan air mata... darjah 5, seorang budak yang setelah 4tahun menghisap rokok,dengan rasa yang sungguh megah... "adik yoi, awk hisap rokok ke?? xlah mak, adik kawan2 je dengan orang hisap rokok, adik xhisap.." seorang ibu yang terlalu menyayangi anaknya hanya mempercayai apa yang dikatakan oleh anaknya... beberapa hari kemudian, mak aku terjumpa lighter dan rokok dalam seluar...
"adik yoi, rokok sape ni??? kali ini, lidah aku tak mampu untuk menipu...besarnya kuasaMu Tuhan... "rokok adik mak..." mak aku diam... tiba2 aku mlihat mak aku lap mata... baru aku tahu mak aku menangis n nak
pitam... aku peluk mak aku n memohon maaf... selepas itu??? perkara itu berulang... sehingga mak aku menghembus nafasnya... tapi aku bangga, sebelum mak meninggal, aku langsung tak tidur... "adik, pergi la tdur 2.. mak tengah sakit, xkan adik nak biar mak sorang2??? dan pada malam itu hingga pagi, aku langsung tak tidur, hanya mahu jaga mak aku... keesokannya, selepas bangun dari tidur, mak aku dah tak mampu berkata2... seperti bisu... ketika orang2 lain memanggil mak aku, mak aku tak dengar... entah macam, mana, aku memanggil, "mak, mak nak air???"terus mak aku memandang aku dan mengangguk... (ya Allah,aku tahu engkau akan mengambil ibuku dan jika sampai sini nyawa ibuku, aku redha)... petang, akak dan abang iparku membawa ibu ke hospital... aku tak pergi... seperti aku tahu mak aku akan tiada... aku mengambil gambar mak aku, dan pergi ke padang...melihat kawan2 bermain bola... ketika aku pulang ke rumah, mak long(jiran)memberi tahu mak sudah tiada... tiada air mata lagi yang aku mampu keluarkan... hanya sewaktu melihat mak di dlm liang lahad dan ketika ciuman terakhir...aku melihat, makpergi dalam wajah yang penuh suci dan senyuman... itulah sedikit imbauan aku dengan mak....

mak, adik sayang mak sangat2... adik rindu sangat kat mak... mak, selamat hari ibu... adik tahu mak dengar... adik hanya mampu mendoakan kesejahteraan mak di sana..."Ya Allah,aku tahu Engkau Maha Bijaksana...tempatkanlah mak aku bersama orang2 yang Engkau telah redhai... ampunilah dosa mak walau sebesar zarah dosanya...ini sahaja yang aku mampu lakukan sebagai seoranf anak..." adik sayang mak, rindu mak, n adik cintakan mak...                   I LOVE U MOM............. ZAINUN BINTI YAHYA
feeling good or getting worst? yeah

No comments: