Monday, June 13, 2011

zaman dan fesyen dan muzik dalam kehidupan





aku bukan nk tnjuk or ape tp tbe2 tringat zaman dulu..mcm2 fesyen aku ikut cz layan muzik pnye pasal..
hahahaha..tp aku x la letak pic2 aku sebab da tak jumpa..sobsobsob...






                                                             


skin head adalah antara 1st fesyen yg aku ikut..time nie mmg zaman diorang naik la.. and aku antara orang pertama kat sekolah 2 yang menjadi skin head.. tingkatan 2 time 2 tp xtbe2 budak2 form 3,4,5 jd rapat ngn aku.. hahaha.. tp xlama aku jd mcm nie..smpai tingkatan 4 je...huhuhu..SIGA SAGA






                                                


hahaha..selepas menskinhead, ini la tema hidup aku.. time form, tibe2 seluar aku menjadi bootcut..yeah..angkara melari dunia the strokes..time ni la pandai dress up more than who i am..sbab bg aku, fesyen ni quite cool and style tak kira umur..smart kan???tp fesyen ni tak bertahan lama dlm life aku.. till 2009.. but sometime aku pakai gak cm ni if nak g mana2 event yg cm best n ada ramai orang2 tua.. kalau nk pakai yg mcm skg, memang mati la aku kne byk tnya.. isap dadah ke?? hahaha..
                                                              


                                                                 

                                                   


tengok fesyen 4 band ini..sama kn???asal flow yg sama iaitu hippies.. ramli sarip pernak menyatakan yg die membesar dalam zaman hippies.. tp diorang x la mengenakan 100 hippies yang asli.. sebab dorang rock band tp still menampakkan hippies dengan cara rock.. kalau betul2 ikut root hippies pnye dress, memang da mcm band yg main kat tepi pantai 2..hahaha..knp aku ckp mcm 2???ok look..



                                                                   


ni la hippies sebenar.. macam mana kalau 4 band td dress cm ni??? kene baling taik lembu la kn???hahahaha..tp korang sedar atau x, hippies fesyen ni ada diseliling kita..dalam kita sedar atau x..tp era nie memang tol2 menarik n penuh dengan sejarah.. ok, aku nk sentuh pasal hippies fesyen ni..ramai gak la yg dah memanipulasi bendaalah ni..ye la, zaman pn da berubah kan..









ok try tengok.. perasan atau x, kaca mata besar,tangan V or peace, ikatan di kepala, rantai leher dipakai labuh lebih seutas,dan mcm2 lg.. lihat lukisan fesyen atas nie.. even zaman sekarang, still ada orang pakai kan??? hahaha...



                                                                


now aku more to lil bit of glam..tp nk pakai mcm twisted sister n W.A.S.P ni mmg tak la.. ni pakaian ynag menyebabkan seseorang ank 2 dihalau rumah.. hahaha..


                                                                   


so aku pon ikut ni..xde la kene halau rumah kn..hahaha.. tengok laki je dress cm ni kn???
cm ne lak law girl pakai mcm ni??? lawa x?? hahaha... lawa beb..........

                                                                     


I HATE MY SELF FOR LOVING YOU & I LOVE ROCK N ROLL...Joan Jett.. tau lagu ni??? hahaha... ni la tuannye... die ni aku tabik la.. style.. suara sedap.. antara wanita yg melopori muzik hard rock dengan pembawakan fesyen rock wanita sejati..cun giler kn??? hahaha.. tp aku tetap prefer wanita melayu, muslimah, and sopan.. who??? hahahaha... sendiri tengok la......
feeling good or getting worst? yeah

No comments: