Saturday, January 29, 2011

Rock n Roll siri Kedua..

Ada owang kate la kan,ROCKnROLL or ROCK msti ada kaitan dengan drug..sex..alcohol..konon2nye “DRUG.SEX.ALCOHOL.ROCKnROLL”..tapi aku tak setuju pown koz its up ti sape2 yang nak la kan…aku bagi contoh Slash,Mat2 rock sure tahu yg die ni perokok dan pengalkohol paling tegar tatkala membuat show..pernah disaman angkara merokok kat belakang stage..tapi sekarang dia dah berhnti “minum”(die kata la kan..mybe dah tua2 ni bnyak penyakit..ahakxx)..


 Xsemestinya bila rock , pakai ganas2..kena wat cam 2 kan?kat Malaysia ni contohnya..Amy Search n Ramli Sarip..Mat Rock yang tetap mengekalkan n berpegang pada ketimuran n agama..
            
Bro..abang2 Black Sabbath yang ganas tu puningat tuhan dia (pakai rantai salib)ahahahah…so kte jangan ikut pla bg yang beragama Islam..lagu2 yang berunsurkan keIslaman pown banyak antaranya mentari merah diufuk timu,Insan dan lain2…
Dalam Negara kita gak ada band2 yangyang memainkan muzik Rock n Roll..Hard Rock dan Heavy Metal..ini semua ada,Rock Dangdut pun ada..Errrgghhhh…

Ok, Kumpulan seperti Search,SYJ,Rusty Blade juga memainkan muzik berpaksikan aliran yang mempunyai persamaan dengan band2 luar seperti Iron Maiden, Motley Crue,Deep Purple dan banyak lagi..yang jelas,Search yang kuat bau2 Iron Maiden dandan lebih menguatkan kenyataan ini adalah apabila 2 second to midnight menjadi santapan mereka..SYJ pula kuat dipengaruhi Motley Crue..dari segi Line Updan lain2..semuanya menjadi ikutan..
SYJ

SEARCH

RUSTY BLADE

Kopi ? copy?

Ok..kebanyakan lagu2 dari band2 barat banyak dicipta sendiri..berbanding dinegara kita,search banyak di ajar oleh saudara M.Nasir,saudara Ali Bakar..jika dirujuk kepada idola mereka Iron Maiden,banyak dilakukan sendiri dari pembabitanhingga kini..ianya hasil karya dari pemain bassistnya sendiri,Steve Harris.. orang kata banyak artis2 negara kita nie mencuri karya luar.. tapi mencuri untuk maju xpe kan??ala..bukan dorang taw pown..aku dengar lagu u realy got me dari band  The Kinks.bosan gile..tapi bile Search ambik lagu 2 n wat lagu Sireh dan Gambir,meremang bulu roma den..see,?x salah kan???bukan ciplak taw mencuri.. tapi dalam berkarya,mencuba bukan 1 kesalan…so hayatilah roocCCKKKKKKKKKKK.

feeling good or getting worst? yeah

No comments: